Emrah Serbes

Çok kısa bir yazı olacak. Baştan söyleyeyim, Emrah Serbes’in hiç bir kitabını okumadım, Behzat Ç.’yi de, birçok arkadaşın tavsiye etmesine rağmen hiç izlemedim. Youtube’da çok kısa bir iki klibi dışında yani…

Her neyse, geçenlerde Emrah Serbes “Bunu Konuşalım” adlı programdaydı, konuşma tarzı ilgimi çekti. Sonradan yerden yere vurmaya çalıştılar adamı bu konuşma tarzı yüzünden. Ama ben beğendim.

Hem bir şey dikkatimi çekti, bu çocuğu bence programın yapımcısı mı sunucusu mu her kimse, o karşısındaki cıvık herif kışkırttı özellikle. Biz kamera akrasını görmedik ama belki sürekli alaylı alaylı gülmüş, ya da gıcık hareketler yapmış olabilir. Çünkü Emrah Serbes’in çocuğa ağzının payını verme çabası çok belirgindi. Tabi, biz ötekinin ne yaptığını göremiyoruz, çünkü kamera o an onu çekmiyor, ama Emrah Serbes bunu bilimiyor tabi, stüdyo ortamında ekranda ne göründüğünü hesap edemeyebilirsiniz.

Sonuçta bu dürüst ve samimi konuşan çocuk (yani Emrah Serbes) sunucu tarafından kışkırtılmış ve gıcık edilmiştir. Maksat, herhalde bu dürüst görünen muhalif çocuğu kamunun önünde karalamak olmalı… Birilerine battı demek ki…

Kışkırtıcı sorular soruluyordu, “kendini niye O. Pamuk’la, E. Şafak’la kıyaslıyorsun?” falan diye.

N’olmuş lan kıyasladıysa? Elif Şafak’la Orhan Pamuk tanrı mı ki?

O. Pamuk’u E. Şafak’a göre biraz daha severim, en azından bazı kitaplarından hoşlanmıştım. Ama bazı kitapları da kesinlikle okunmuyor birader. Gerçek bu, Yalçın Küçük yazdı işte, yalan değildi. Mesela ben son kitabını okuyamadım. Çok bariz anlatım bozuklukları var.

Her neyse, demek bir adamı sadece TV’ye çıkarmayarak değil çıkararak da harcıyorlarmış. Harcamaya çalışıyorlarmış yani… Serbes çok kızdı, en sonunda sunucuya çatmaya başladı, “senin patronun Aydın Doğan’la bana bir görüşme ayarlasana” gibi laflar etmeye başladı.

Emrah Serbes delikanlılığın “harbi çocuk” şeklinde kodlandığı bir çevrede büyümüş, bu yüzden doğru adamın bu şekilde olacağına inanıyor. Biraz sokak adamı yani… Kişisel olarak böyle adamları çok sevmesem de yine de bu çocuğu kendi olduğu için takdir ettim ve o programda harcamaya çalışılmasını da çok iğrenç buldum.

Şimdi karar verdim, Serbes’in bir iki kitabını okuyacağım, içinizde okuyanlar varsa, yorum kısmına kitap tavsiye edin. (Şaka lan! Beni takip eden sadece bir kişi var, o da bana küstü, yazmıyor artık.)

About reset

Kimin söylediğini bırak, ne söylediğine bak.

4 comments

  1. aykut

    emrah serbes bence çok güzel örülmüş behzat ç’nin arkasında kaldı. bir zaman. belki çok edebi değildi. belki hiç değildi. ama yine de tüccardan orhan pamuk ve piarcıdan eliph shafack ile mukayese edimeyecek kadar sağlam ve hoş..

  2. Einstein'in Kayıp Dölü

    Yok canım ne küsmesi, kime küsmüşüm ki bugüne kadar sana küseceğim? Nereden bulacağım ben sonra hoşsohbet entellektüel biraz da boğuşulacak bir insanı? Bu aralar vakit ayıramıyorum, kusura bakma, lakin gün aşırı kontrol ediyorum blogunu yazı var mı diye, yorum atsam uzayacağı için atmıyorum. Kısa zamanda yoğunluğum azalırsa bol bol boğuşur. Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

