Kadın Güzelliği

Kendi estetik anlayışıma göre kadınların sevdiğim küçük ayrıntıları.

1. Kalkık kaşlar: Evet, kadın güzelliğinin tartışılmaz bir yönü budur. Kaşı kalkık olan kadınların o biraz saf görüntüsü mü nedir, erkekleri çekiyor işte. Gombrich, Sanatın Öyküsü adlı yapıtında Boticelli’nin Venüs tablosunun güzelliğini biraz da bu kalkık kaşlara borçlu olduğunu söyler.

botticelli_birth_venus_2

2. Çarpık Dişler: Bunu başka bir yerde de okuyunca, ‘demek bende bir tuhaflık yokmuş’ demiştim. Ama gerçekten de öyledir. Dişleri çarpık, hatta kırık kadınlarda garip bir çekicilik vardır. Nedenini bilmiyorum ve bilebileceğimi de sanmıyorum.

3. Kahkaha: İster şuh olsun, ister neşeli, ister davetkar, isterse çocukça, bir kadının kahkahasını dünyada hiç bir şeye değişmem. Hele de o kadını ben güldürmüşsem… Sanırım Ahmet Altan da bir röportajında ‘kadın kahkahaları duyarken ölmek isterim’ gibisinden bir laf etmişti… Bu arada Bülent Arınç’a bir kapak yapayım. Ey Bülent Arınç, diyorsun ki “kadınlar gülmez!” Peki, diyelim öyle… Kabul edelim, atalarımız böyle buyurmuş diyelim… Peki, atalarımız “erkekler ağlamaz” da demiştir. Oysa ki sen sürekli ağlıyorsun, hatta ağlamanla meşhursun? Niye! Erkeğe ağlamak serbest de kadına gülmek niye yasak. O TV’de sürekli gülen kadının adı neydi unuttum, bir spiker var ya… O kadının bir gülüşü senin milyon tane cümlenden ve zırlamandan daha güzel, daha estetik ve daha gerçek.

4. Eda: Edanın ne olduğunu anlatmak, tarif etmek güçtür. Ama bazı kadınlarda kesinlikle vardır. Her hareketlerine yansır bu. Eda, kısaca kadının kadınsı vücut dili olarak tanımlanabilir. Üstelik, her milletin kadınının edası aynı olmaz. Bir Amerikalı kadının edası ile Türk kadınının edası kesinlikle farklıdır. (Ortak yönler olsa da, ayrıntıda her milletin edası farklı olur.) Ben Türk kadınının edasını çok severim. Örnek vermek isterim. Türkan Şoray ve youtube’da videosunu bulabileceğiniz Abadan Halmedova adlı bir Türkmen kızının şarkı söylerkenki edası, tarifsiz derecede bize özgü ve güzeldir.

5. Ses Tonu: Yüz güzelliği az bulunan bir özellik olsa da ses güzelliği hemen hemen her kadında vardır. Kadınlar genelde erkeklerden güzel konuşurlar, ses tonlarını da daha iyi ayarlarlar. Bir de o kadın sesinin zenginliği, rengi… Bir kadını gözü kapalı bir on dakika kadar dinleyin, aşık olmamanız işten bile değildir.

6. Kemikli Burun: Kadınlar en çok burunlarına estetik yaptırıyorlar. Onları engelleyebilsem, hemen bunu yapardım. Bir çok kadının çok güzel kemikli ya da kemerli burnunu estetik ile mahvetmesi ne kadar da yazıktır. Keşke yapmasalar. Buna bir örnek vermek isterim: Sibel Kekilli’nin estetik olmadan önce çok güzel bir burnu vardı. Ama gitti düzelttirdi. Fatih Akın buna o kadar kızdı ki Sibel’le yaptığı sözleşmeyi iptal ettirdi. ‘Senin o burnun en önemli özelliğindi’ gibisinden laflar etti. Gazetelerde yazmıştı bu. Tabi, Sibel şimdi Game of Thrones’de oynuyor diyeceksiniz, o kemikli burnuyla oynasaydı daha çok beğenilirdi bence… Tabi bazı uç durumlarda estetik gerekli olabiliyor. Hadi Sibel neyse de bir de Hatice diye bir şarkıcı vardı, kemikli muhteşem bir burnu vardı ki o kıvırcık saçlarına, uzun boynuna nasıl da yakışıyordu. Sonra gitti, ne yaptı, estetik yaptırdı, berbat etti. Sizdeki bu hokka burun merakı da nedir kadınlar? Hokka burun sadece belli tiplere yakışır, mesela Marilyn Monroe gibi, ama kemikli suratınız varsa, yüzünüze yakışıyorsa, lütfen burnunuza ellettirmeyin, benim gibi bir çok erkek sizin o kemikli İtalyan tipi burnunuza bayılıyoruz, aman diyim.

7. Elmacık Kemiği: Genelde kadını çekici yapar, ama her zaman değil. Çok abartı olunca da etkili olmayabiliyor.

8. Hafif Kilo: Evet… Selülit falan tamam da bir kadını kadınsı yapan başlıca etmen aslında o hafifçe çıkık göbek,  o yanlardan fırlayan kağıda sarılmış pastane kekine benzeyen fazlalıklar değil midir? Buna rağmen zayıflığın da bazen çok güzel olabileceğini kabul ederim tabi.

9. Toplu halde bulunma: Çok ilginç bir gerçek daha… Kadınlar toplu halde bulundukları zaman gözüme daha güzel görünürler. İlginç.

10. Hafif Meşreplik: İtiraf ediyorum, hafif meşrep kadınları çekici buluyorum.

11. Ciddiyet: Yukardaki maddeyle çelişiyor, ama bazı kadınlara ille de ciddilik yakışır. Şimdilik bunlar… Aklıma gelirse, başka madleler de yazarım…

About reset

Kimin söylediğini bırak, ne söylediğine bak.

10 comments

  1. Bana desen ki iki dakikada tarih, siyaset, din veya hayatla ilgili bir gerçek veya düşünceyle ilgili bir yazı yaz hemen bir şey karalarım ama kırk yıl düşünsem böyle bir şey yazamazdım. Hiç bu konuyu bu kadar detayına düşünmemiştim, valla helal olsun, bu ülkenin yetiştirdiği en iyi ve en değerli otuzbircilerden biriymişsin kıymetini bilememişiz. Bu arada merak ettim bu yazıya örtünmek- açılmak yazısında yaptığımız sohbetin vesile olmuş olma olasılığı var mı yoksa Bülent Arınç mı?

    • Yukarıdaki üslubundan da anlaşıldığı gibi, belki de hiç bir şeyin estetiği üzerinde kafa yormadığın için olabilir.

  2. Kızma hemen yav şaka yaptım, sana da takılmaya gelmiyor, siyaset ve şakada anlaşamıyoruz senle, tarih, film ve bilimde güzel sohbet oluyor. Resim, müzik ve filmlerde estetiğe kafa yorarım, bir tek şiiri sevemedim bilmiyorum neden. Kadın mevzusu başka, daha önce konuşmuştuk ya demokrasi yazında, o meselelerle biraz ilgili, anlatsam da inanmazsın, hiç girmesek daha iyi.

  3. Bu arada hata yapıyorsun, AKP karşıtı çoğu kişide var bu, bu adamları çok ciddiye alıyorsunuz bence, bu tarz şeyleri ben kale bile almıyorum, bunlar reklamın iyisi kötüsü olmaz mantığıyla söylenmiş “stratejik ” sözler. Orman Bakanı da yağmur duası yaparız gibi bir şeyler söylemişti, bazıları hemen başladı ” Bu nasıl profesör, haybeden profesör, bir de Hollanda’ da çalışmış, bunları hiçbir şey değiştirmez…” , yav nereden biliyorsunuz cidden söylediğini, ” Bakara- Makara” nın sızması iyi oldu, belgeledi bunların mantığını. Aslında Arınç kahkahalı kısmı söylemese çok da dikkat çekmezdi, çünkü halkın genelinin mantığı bu yönde, bu adamların sorunu ayrıştırıcı üslup ve dayatmacı tavır sadece.

  4. Dangalak olsalardı o pozisyona gelemezlerdi, karşında durduğun kişileri küçümseme bence, RTE ‘ yi de küçümsemiştin, dikkat ettim de muhalif çoğu kişi küçümsüyor, onları başarılı yapan unsurlardan biri de bu. Ama sormak istediğini anladım, sadece kelimeyi yanlış seçtiğini düşünüyorum. Demek istediğin ” çağ dışı, geri kafalı, yobaz” ise cevabım şu: Tamam ideolojileri öyle, yetişme tarzları da öyle ama demek istediğim bu adamların bu söylemlerini fazla ciddiye alınmaması gerektiği. Sonuçta bu halkı yönetmek isteyen önce siyasal İslam’ a teslim olmak zorundadır, sonra da lümpenleri ikna etmek zorundadır (ikinci, her halk için geçerli aslında). Kendileri de oralardan çıktığı için bunu çok başarılı yapıyorlar. Peki sence diğerleri bu din diyanet işlerini Egemen Bağış’ tan daha mı çok ciddiye alıyor? Alsa bile sonuçta öncelikli gayesi oy alıp para götürmek, insanlar bir zaman sonra söyledikleri yalanlara kendilerini inandırmaya başlar, eğer alan varsa böyledir. Kardeşim bir bakanın oğlu ve RTE’ nin yeğeni ile tanışmış üniversitede, “içmiyorlar ama benim içmemi de yadsımıyorlar. ” demişti.
    Peki al sana bir milyon dolar değerindeki soru: Bu adamların amacı yavaştan bunları dayatmak olabilir mi? Bundan çok emin değilim, ama bu soru da ” Türkiye İran olur mu? ” sorusunun izinden giden bir sorudur. Bundan üç dört sene önce gırgır geçerdim bu tarz sorularla, şimdi biraz kafamı kurcalamıyor değil. Dikkat ettim de eskiden insanlar okumuş birini görünce özenirdi, tabii kıskançlıktan nefret duyan da vardı da, şimdi ise iyice hor görülüyor bizim gibiler, avam zorbalığı son zamanlarda tavan yaptı. Belki Nişanyan’ ın dediği gibidir: ” Bu adamlar ve zihniyeti hep egemendi,sadece beklentilerimiz son zamanda arttığı için daha fazla batmaya başladı. ” Ben yine de Türkiye’ ye şeriatın geleceğine ihtimal vermem. Zamanında İran Devrimi’ ne çok kafa patlamıştım, söyleyebilirim ki dönemin İran konjonktürü(ekonomik anlamda değil) ile bizim şu anki çok farklı. O zamanlar İran halkının yarısı okuma yazma bilmiyordu, seçime katılmayanlar oldu, mollalar halkın Şah’ a olan tiksintisini kullandı, enteller de kandı mollalara, katakulli yapıp getirdiler şeriatı, ki Humeyni Paris’ teki söylemlerinde oldukça güzel bir ülke profili çiziyordu.
    Geç cevap verdiğim için de özür dilerim. Aklıma gelmişken sana gecenin yarısında yazsam bile cevap veriyorsun, bu seni rahatsız ediyor mu? Telefonuna mesaj falan gelmiyor herhalde…

  5. Cem

    Kimin kimi küçümsediği belli degil. Muktediri kaale almamak mı, yoksa yanlışına yanlış demek mi, küçümsemektir?

    Biraz da gülelim:
    http://www.brighteningglance.org/pennsylvania-declares-war-on-turkey-26-july-2014.html

  6. Yanlış demekte sorun yok da, bir süredir çevremdeki Facebook komandoları İphone’ larından gördükleri bayat Arınç esprilerini durmadan şahsıma ilettikleri için gına geldi. Ben genel konuşmuştum.
    Ayrıca hükümetin rakiplerini küçümsediğini zannetmiyorum, belki Başbakan küçümsüyordur ama yanındakilerin, yani gerçek güçlerin küçümsediğini zannetmiyorum. Mamafih takipçilerini küçümsemeleri yönünde manipüle ediyorlar ,tabii küçümsettirecek ki ciddiye alınmasınlar, zaten onları gütmek kolay. Yani Başbakan “monşer” diyerek İhsanoğlu’ nu halkın gözünde açaltmaya kalkışıyor ama içeride belki de bugüne kadar en çok ciddiye aldıkları rakip, çünkü daha dün adamı öve öve bitiremiyorlardı, kendileri yükselttiler; bugünse on küsur partinin desteğiyle karşılarına rakip olarak çıkartıldı. Dün yediğin hurmalar bugün … Ve adamın hiç falsosu yok, tabii konuştukça batıyor. Akif’ in arkadaşıyım diyor ama İstiklal Marşı’ nı bile karıştırdı. Bu da attığı saçma sapan bir tweet: https://twitter.com/profdrihsanoglu/status/495291668711866368
    Tamam Kemalist ve MHP’ liler için “Türk oğlu Türk’ üm” de tamam da, ne devrim mevrim diyorsun, zaten solcuların çoğu(ki kayda değer oyları da yok) sana oy vermeyecek. Yok kardeşim, RTE yine kazanır ben size söyleyeyim.
    Attığın biraz Levent Kırcavari bir komedi gibi geldi, pek gülemedim. Dış dünyada rezil olalı da çok oldu, artık pek önemsemiyorum.

Bir Cevap Yazın

