Padişah ile Kadı

Hani şu meşhur Fatih Sultan Mehmet ile Kadı hikayesi var ya… Durup durup aklıma geliyor…

Özetleyelim: Yahudinin biri padişahtan şikayetçi oluyor, padişah kadının önüne çıkıyor ve kadı padişahı bir kese altın ödemeye mahküm ediyor. Bunun üzerine padişah kadıya: “Eğer ben padişah olduğum için benim lehime karar verseydin şu kılıcımla kelleni uçururdum,” diyor. 

Kadının kılı bile kıpırdamıyor. Oturduğu minderin altından bir topuz çıkarıyor ve padişaha şöyle diyor: “Eğer sen de padişahım diye adalete uymayı reddetseydin, vallahi şu topuzumla başını ezerdim.”

İşte, her ne kadar menkıbe de olsa, yine de güzel bir hikaye… Adaletin padişahın dahi üstünde olduğunu anlatmaya çalışıyor bize. Devletin temelinin adalet olduğunu vurguluyor…

Şimdi ben bu hikayeyi en çok kimden duydum? Düşünüyorum…

Osmanlı özlemiyle yanıp tutuşanlardan…

Geçmişe özlem duyanlar, geçmişte kadıların padişahlardan dahi korkmadığı ideal bir çağ yaşandığına inanan arkadaşlarımızdır bunlar.

Böylesi bir geçmişi ben de arzu ediyorum. Kesinlikle…

Osmanlı yalnız güçlü, dediği dedik, astığı astık, kestiği kestik padişahlardan oluşmuyormuş demek… Aynı zamanda adaleti sağlamak için padişahın başını bile topuzla ezmeye hazır iradeye sahip kadılar da varmış Osmanlıda…

Ben o kadıyı istiyorum…

About reset

Kimin söylediğini bırak, ne söylediğine bak.

Bir Cevap Yazın

