GAP Ne Olacak?

Kürt sorunu tartışılıyor, tartışılsın, iyi güzel… Bölünecek miyiz, bölünmeyecek miyiz?… Şöyle mi olacak böyle mi?… Şimdi bunlara girmek istemiyorum. ABD emir vermiş, birileri bunu yerine getirmek için sözler vermiş, belli… İmralı mektubundan iyice netleşti bu, yoksa sen mahkumken nasıl bir ülkenin başbakanını tehdit edebilirsin değil mi? Üstelik o öyle bir başbakan ki çok çok daha hafif eleştirileri ve tehditleri misliyle ödetti bir çok insana, gözlerinin yaşına bakmadı. Şimdi süt dökmüş kuzu kesildi. Yapmam dediğini yapıyor, etmem dediğini ediyor, habire reklam yapıyor…

Ben bunlara girmek istemiyorum, sonuçta ben seçmedim onu. Seçenler de anlamıyorsa, ne yapayım. Herkes kendi düşünsün.

Benim asıl tartışmak istediğim konu şu… Türkiye’nin ve hatta dünyanın en büyük yatırımlarından biri olan GAP projesi ne olacak, kimin olacak diye hiç soran eden yok. Diyelim ülke bölünecek, eyvallah, bölünsün. Fakat oraya yapılan bunca yatırım, gömülen milyarlarca dolarlar ne olacak? (2005 verilerine göre GAP’ın toplam maliyeti 32 milyar dolarmış!) Kime kalacak? Bunu hiç soran eden yok.

Akil adamlara sormak lazım, GAP’a yapılan yatırımlar ve onun getirisini üklenin geri kalanına kim ödeyecekmiş?

Benim asıl kızdığım o bu değil, benim asıl kızdığım bu ülkenin tartışma, düşünme biçiminin yalınlığı, tekilliği ve umutsuzluğu… Bir çok sorun ülkede bir çok kavramın (milliyetçilik, millet, ulus, sol, solculuk, modernizm, din…. ) çok ciddi biçimde YANLIŞ ve slogancı biçimde, felsefi ve tarihsel bağlamından kopuk, temelsiz olarak algılanması, tartışıl(mayaçalışıl)ması yüzünden çıkıyor. Bir milliyetçi ile milliyet kavramını tartışın, bu konuda pek az bilgisi olduğunu görürsünüz, ama slogan bilgisi tamdır. İşte bu yüzden bir çok kavram   en ilkel düzeyde algılanıyor ve tabi iş kavgaya gürültüye dönüşüyor. Bizim bu kavramları algılayış biçimimiz Ankara Metrosu’nun haritası gibi, Cin Ali gibi… (Bu arada yıllarca Cin Ali’nin niye ilköğretimde okunup sevildiğini anlıyorum…) Yani her şey iskelet düzeyinde, çöpten adam düzeyinde algılanıp tartışıldığı için hiç bir sorun gerçek anlamda çözülemeyecek bu ülkede…

About reset

Kimin söylediğini bırak, ne söylediğine bak.

Bir Cevap Yazın

