Görünüşe Aldanma

Geçenlerde bir dostumun arabasıyla eve dönüyordum. Çok ılımlı, sakin, iyi yürekli birisidir…

Ya da ben öyle biliyordum…

Bizim eve giderken boş bir araziden geçilir. Bu araziye çöp döküldüğü için genellikle başıboş köpekler gelirler buraya.

Bu sefer de iki üç köpek vardı yolun kenarında. Bizim arkadaş tam bir köpek grubunun yanından geçerken kornaya var gücüylü bastı. Köpekler irkilip kaçtılar.

Aslında bu hareketi gereksizdi. Çünkü köpekler yolun kenarında oturuyorlardı. Önümüze çıkacakmış gibi bir halleri yoktu.

Arkadaşa baktım. Gülüyordu.

Köpekleri gereksiz yere korkutmaktan ne gibi bir zevk ya da eğlence sağladığını anlayamamıştım. Hele de ondan hiç beklemediğim bir davranış!..

“Neden böyle bir şey yaptın ki şimdi?”

“Her zaman bunu yaparım!…”

“İyi ama ne gereği vardı?”

Arkadaşım biraz daha güldü… Sonra açıkladı:

“Ani korkular hayvanları şartlandırır, bilirsin.”

“Evet..”

“Köpeklere arabalardan korkmayı öğretiyorum. Bu ani korkuyu bir kez yaşadıkları zaman, bir daha araba gördüklerinde korkmaya başlıyorlar. Böylece arabalardan sakınmayı öğreniyorlar. Hayatlarını kurtarıyorum ben onların…”

Şaşırmıştım, çünkü söyledikleri çok mantıklıydı.

“O halde sen köpekleri de taşlıyorsundur,” dedim. “Böylece insanlardan da korkmayı öğreniyorlardır, değil mi?”

“Yok canım, o kadar da değil..” dedi. “Ama çöp poşetlerinin ağzını bağlamam…”

“Peki o neden?”

“Çünkü sıkıca bağlanan çöp poşetleri yüzünden ölen bir çok sokak köpeği var.”

“Hadi ya!..”

“Aynen öyle… Bu poşetleri açamıyorlar, kafalarını küçük bir delikten sokmak zorunda kalıyorlar. Sonra boğuluyorlar…”

Arkadaşımın incelikli düşünce tarzı beni çok etkiledi.

O gün düşündüm durdum, aslında küçük önlemlerle bile bir çok hayatı kurtarmak mümkündü.

Ayrıca bir davranış göründüğü anlama gelmeyebilirdi.

About reset

Kimin söylediğini bırak, ne söylediğine bak.

3 comments

  1. ÇELEBİ KAPTAN

    Çok doğru söylüyorsunuz
    örneğinize bir ilavede ben yapmak istiyorum izninizle
    Yazın insanların, çiğneyip attıkları cikletler (sakızlar) sıcaktan eriyor .
    Zavallı kuşlar onları beslenebilecekleri yiyecek sanıp hamle yapıyorlar böylece sakız gagalarına yapışıyor ve bir daha temizleyemiyorlar sonu hazin bir ölüm oluyor zavallı kuşlar için
    Düşüncesizce bir hareket bir canlının feci ölümüne sebep oluyor AÇLIKTAN ölümüne

  2. Çok doğru, aslında bizlerin alacağı küçük önlemler bir çok hayvanın canını kurtaracaktır. Keşke insanlar biraz daha düşünceli olabilse…

Bir Cevap Yazın

