İMDB

Benim çocukluğumda bilgiye ulaşmak o kadar kolay değildi… TV’de bir film izlerdin , etkilenirdin; ama o filme bir daha ulaşamazdın. Elinde filmin konusu dışında bir ipucu olmazdı. Yönetmeni kimdi, baş rolünde kim oynamıştı, senaryosunu kim yazmıştı, bilemezdin. Hele filmin başlarını kaçırmışsan, filmin adını bile öğrenemezdin. O günün gazetesini bulman gerekirdi, ama o gazete çoktan kesekağıdı olmuştu bile…

Tabii eğer şanslıysan Atilla Dorsay’ın programına denk gelirdin ve Alin Taşçıyan sana film hakkında bir sürü bilgi verirdi. TRT 2’de program yapıyorlardı sanırım. (Ne entel kanaldın bir zamanlar sen TRT 2!)

Hafta sonlarımı sinemada geçiriyordum. B türü avantür filmlerdi izlediklerim; Holywood taklidi İtalyan yapımlarıydı çoğu: YETI, PİRANHA, KENDO SERT ADAM… (Arada iyi filmler de seyrettiğimiz oluyordu tabii. Mesela “Star Wars–İmparator”u önce birinci vizyonda, sonra ikinci vizyonda, ve sonra üçüncü vizyonda seyrettim, hem de defalarca…)

Ancak bu filmlerin künyesine ulaşmamız hemen hemen hiç mümkün olmuyordu.

Şimdi ise IMDB diye bir şey var. Sinema hakkında olağanüstü büyük bir veri tabanı bu. Kısa filmlerden tutun da dizilere kadar, dünyanın en ücra yerinde çekilen film bile bu veri tabanında mevcut. Film hakkında küçücük bir ipucu bile varsa elinizde, o filmin künyesine ulaşabiliyorsunuz.

Yıllar önce TV’de seyrettiğim bir filmi arıyordum. Film hakkında tek bildiğim, Japon yapımı olması ve insana dönüşen bir turna ile ilgili olmasıydı

Bu kadarcık bilgi bille IMDB sayesinde filmin künyesine ulaşmama yetti: Tsuru (Turna).

İşin garibi, şimdi benim de bir filmim yer alıyor IMDB’de, ama hangisi olduğunu söylemem!

About reset

Kimin söylediğini bırak, ne söylediğine bak.

2 comments

  1. Burası kolektif bir çalışma mı?

  2. (Daha boş ve konuyla tamamen alakasız değil diye buraya yazıyorum, eski sohbetlere döneceğim ama inan çok yoğunum bu aralar)
    American Werewolf in London’ ı izledim. Genel olarak beğendim. Holiganlar, Hintliler, yağmur falan hoş İngiltere detaylarıydı. İngiltere olmasının sebebi herhalde bu figürün çıkış yeri olması. Vikipedi’ ye “werwolf” yazıp yüzeysel okudum. “Counrty: England” diyor ama açıklamalarda Almanya ve İsviçre daha çok gözüme çarptı, İskandinav ve Türk mitolojilerindeki yerinden de bahsediyor, ama bizim bildiğimiz “kurt adam” herhalde İngiltere’ dir. Kurt adamın saldırı çekimleri daha iyi olabilirdi ama herkesin tarzı başka tabii bu daha çok şahsi bir eleştiri. Garip bulduğum ise adamın arkadaşının gözünün önünde vahşice öldürülmesinden sonra hemşireye asılmasıydı. Bunu sen mi söylüyorsun diyeceksin ama herkes benim gibi öküz değil ortalama insan öyle bir olaydan sonra kendine kolay kolay gelemez. Cinsel sahneler ise döneme göre pek cesur, takdir edilesi.
    Kurt adam şeklinde Naziler’ in adamın ailesine saldırmasını ilk bakışta saçma buldum. Yine Naziler’ i canavar gösterme propagandası diye düşündüm. Ama düşününce pek öyle değil. Zenofobi sanırım burada gösterilen. Trier’ in Europa filminde direniş gösteren “Werwolf” diye Nazi birimleri vardı. Senin Trier’ in anlattıklarının “% 30 ‘ u doğru” demen aklıma geldi onu da araştırdım. Gerçekten öyle bir birim varmış ama savaşta kullanılmış, işgal sırasında direnişte öyle bir birlik olduğuna dair bir bilgi bulamadım. Kurt adam figürünün özünü iyi araştırmak lazım. Ama filmde adamları yabancıları defetmeye çalışmasını düşününce zenofobi ihtimali güç kazanıyor. Üstelik aileyi evine kadar gelip öldürmesi de bunu temsil ediyor diye düşünüyorum. Her halükarda imdb puanını hak ediyor, ne fazla ne eksik. Sen de yorumla biraz, belki kaçırdığım yerler vardır.

Bir Cevap Yazın

